środa, 19 czerwca 2013

taki czerwiec...

Dziś piękny dzień, żar się z nieba leje a ja wzięłam wolny dzień by pozałatwiać parę spraw i trochę odpocząć. Mam ochotę popatrzeć na ogród i się polenić. Tak właśnie będę odpoczywać :) Przy okazji pokażę jak pięknie obrodziła Jagoda Kamczacka, ma bardzo kwaśne ale bardzo wartościowe owoce.
zbierać ją pomagała mi Jadwiga ale ona wolała raczej wąchać Firletkę, mój włochaty leniwiec :)
 Zakwitła mi tez pierwsza Dalia z Benexu, piękna jest :) W ogóle lubię Dalie pomimo że jest z nimi trochę pracy w sensie wykopywania i wkopywania. Ale ich piękno warte jest tego.
 
Jadłam też pierwsza Kanię z własnego ogrodu, wygląda na to że pokazują się już pierwsze grzyby które kocham namiętnie w każdej postaci. Oto dowód :)
Dodam że grzybek smakował wybornie.
Pozdrawiam
 


10 komentarzy:

  1. Madziu, ale masz urodzaj u siebie i do tego taaaaki grzyb!!! Też lubię dalie:)
    pozdrowienia cieplutkie dla Ciebie,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu jak miło Cię gościć w moich skromnych progach...

      Usuń
  2. Widzę że w Twoim ogrodzie jest wszystko:)))u nas taki upał że niewiele mogę zrobić nawet leniuchować źle:))Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. W istocie Magdo,jest trochę pracy z bulwami-karpami dalii ale jak powiedziałaś ich piękno i wielość odmian... bo znanych jest ponad 22 000 odmian,uwierzysz? A jednak to prawda.Sam jestem ich wielkim miłośnikiem i co roku je sadzę.Tę odmianę nie sadziłem lecz znam,piękna makaronowa :-) Paradoksalnie dość dalie nie potrzebują "super humusu" to mi podpowiada doświadczenie,bardziej ziemi przepuszczalnej nie zatrzymującej opadów.Na rynku pokazał się też nawóz specjalnie do wszelkich dalii.W tym roku go testuję więc jeszcze nie wystawię mu rekomendacji.A tak,kanie na patelnię znakomitość.Wiele dobrego o jagodzie kamczackiej słyszałem w jednym z programów Mai Popielarskiej.Życzę nieustająco wspaniałej wegetacji a Tobie Magdo wiele zadowolenia z pracy w ogrodzie. :-) Paul

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo Ci dziękuję za miłą i wyczerpującą odpowiedź. Oczywiście zgodzę się w 100 % co do ziemi :). Uchyl rąbka tajemnicy co to za nawóz do dalii ?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziękuję za te miłe słowa u mnie:)))niebieskie filiżanki nie są z włocławka choć bardzo podobne,kupiłam je w sh i zapłaciłam 4 zł za dwie filiżanki i jeden podstawek:)))Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam nadzieję że zerkniesz na ten wpis.Już "reklamuję" (zgodnie z życzeniem) Nazywa się FLOREO Aa firma produkująca to PLANTA.Napisano tak "specjalistyczny nawóz do dalii,zapewnia obfite kwitnienie i zdrowotność roślin.Super wydajny opakowanie na 250l roztworu.Nawóz WE MASA NETTO 250g ma postać proszku o kolorze piasku na normalne wiadro wsypuję dwie miarki (miarka jest w opakowaniu wewnątrz i mieszam a potem podlewam.Moje dalie rosną niebywale myślę że przy jego udziale.Opakowanie wygląda tak jak pakowany jest zapas uzupełniający mydła w żelu.Jeśli chcesz wyślę Magdo Ci zdjęcie.Ale myślę że znajdziesz go w sieci i bez tego po samej firmie choćby.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiero to zauważyłam dziękuję za "reklamę" :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Cieszę się że być może mogłem pomóc choćby informacją,wszak stale jest tak że nie wszyscy wiemy wszystko. :-) Kłaniam się pięknie.

    OdpowiedzUsuń